Sunday, February 24, 2019

Korprøve 27/2-2019

Kære Kor

Tak for sidst til alle jer der deltog i Erik Sommer kor-træf i lørdags. Det var en rigtig fin koncert!

To nye sange til næste korprøve.

Natten var mild og kær

link til: Natten var mild og kær m. Ars Nova Copenhagen

De synger efter samme node som os og vi synger alle fire vers.

En yndig og frydefuld sommertid

Vi synger alle 4 vers.
Der er masser af versioner af sangen på internettet men jeg kunne desværre ikke finde nogen der passede til noden. Vi går i stedet igennem den på helt normal vis næste gang. :-)


Sidste gang blev der spurgt om vi synger samme version af det er lærkernes tid som på indspilningen med Danmarks radio's pigekor. Det er det ikke.
Når jeg alligevel ligger en anden version ind er det både for at folk kan finde noget inspiration og f.eks. finder jeg at det er en god måde at lære teksten på når jeg lytter til sangene på mine køreture til vesterhavet. Husk vi synger den 4-stemmige version og ikke den fra Erik Sommer kortræf.

Syng godt til vi ses igen!

Kh
Rebecca

No comments:

Post a Comment