Wednesday, April 1, 2020

Virtuel korprøve Onsdag d. 1 April 2020

Kære Kor

Orv, det tog længere tid end jeg havde regnet med, men i dag skulle I alle modtage en e-mail med den 1. sang sunget ind på audio. Og det er ikke aprilsnar!! ;-)

Jeg er ked af at den først kommer nu. Det er faktisk ikke så let at synge sådan en sang ind, men nu ved jeg det grundlæggende, så de næste sange skulle ikke tage nær så lang tid.

Oveni det hele har jeg skulle undervise 25 elever online, spille til 4 bisættelser og ovenikøbet begrave en god gammel ven, så det er ikke fordi jeg har ligget på den lade side, tvært imod.

Men nu til sangen Tell me where is fancy bred - Shakespeare - Mathew Harris . Altså:

Syng jeres stemme sammen med noden så vidt muligt. Der er forebeholdt fejl, så sørg endelig for at være opmærksom på at holde tonerne takten ud, tydelig tekst, klang mm. Kort sagt brug jeres smukke stemmer som I jo kan. :-)

Jeg anbefaler at finde sangen på app Sportify til de af jer der har mulighed for det. Der kan man høre den rigtige version sunget af Phoenix choral. Jeg ved at bl.a. Inger-Marie og Jens har sportify det så det kan være de kan være behjælpelige hvis der er nogle af jer der er helt lost på området. Indspilningen ser således ud og det er no. 2 sang.

Harris / Martin / Lindberg/ar - Shakespeare in Song (CD) (2004 ...



  • Tak Bart og Inge for Aarhus drengenes sang, den er super god!! Jeg vedhæfter den her for de af Jer der evt. ikke har hørt den endnu:



Der er flere gode bud på Coronasange. Dette pigekor i Seattle var midt i en indspilning da karantænen kom så de valgte at indspille på denne måde i stedet.




Ja, det er en besynderlig tid vi lever i. Jeg håber I alle trives alligevel, får gået nogle gode ture nu hvor solen endelig skinner igen spist noget god (og sund) mad (måske en lille snaps). OG får sunget jer glade mindst en gang om dagen. :-) 

Til sidst et lille husmoderråd: 
Lav et dampbad med rosmarin, salvie, timian, citronskal og evt lavendel i en skål (sidstnævnte kan købes i kinabixen i Grenaa). 
Put urterne i en skål og hæld kogt vand over. læg et håndklæde over hovedet og skålen og indånd dampen fra urterne. 
Det er bakteriedræbende urter og beskytter slimhinderne så der ikke kommer bakterie og virus ind. 

Det er helt sikkert også godt for sangstemmen. ;-)

De bedste hilsener

Rebecca

No comments:

Post a Comment